Telecom: veel gestelde vragen

Vragen over simkaart activatie en simwissel

  • Wat moet ik doen bij een simkaart activatie?

    U heeft zojuist een brief van ons ontvangen met uw nieuwe simkaart.

    Stap 1. Stuur een e-mail naar support@zeroplex.nl. In deze e-mail dient het volgende te staan:

    • – Het simkaartnummer.
    • – Gewenste startdatum en tijdstip binnen kantoortijd.

    Stap 2. Zodra wij uw e-mail in ontvangst hebben, zorgen wij ervoor dat uw simkaart wordt geactiveerd. Hou er rekening mee dat de activatie wellicht een dag kan duren.

    Stap 3. U ontvangt per e-mail een bevestiging dat de activatie succesvol is afgerond. In deze e-mail staat ook uw toegewezen 06-nummer.

  • Wat moet ik doen bij een simkaart wissel?

    U heeft zojuist een brief van ons ontvangen met uw nieuwe simkaart.

    Stap 1. Stuur een e-mail naar support@zeroplex.nl. In de e-mail dient het volgende te staan:

    • – 06-nummer.
    • – Simkaartnummer.
    • – Gewenste startdatum en tijdstip binnen kantoortijd.

    Stap 2. Zodra wij uw e-mail in ontvangst hebben, zorgen wij ervoor dat uw simkaart wordt gewisseld. Hou er rekening mee dat de simwissel wellicht een dag kan duren.

    Stap 3. U ontvangt per e-mail een bevestiging dat de simwissel succesvol is afgerond.

  • Hoe stel ik mijn voicemail in?

    KPN
    Maak een voicemail door te bellen naar 1233.
    Zet uw voicemail aan door te bellen naar 12331 of SMS ‘AAN’ naar 1233.
    Zet uw voicemail uit door te bellen naar 12339 of SMS ‘UIT’ naar 1233.

    Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van KPN.

    Odido
    Maak een voicemail door te bellen naar 1233.
    Zet uw voicemail aan door te bellen naar 12331.
    Zet uw voicemail uit door te bellen naar 12331.

    Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van Odido.

    Vodafone
    Maak een voicemail door te bellen naar 12333 en kies optie 2.
    Zet uw voicemail aan door te bellen naar 12331.
    Zet uw voicemail uit door te bellen naar 12330.

    Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van Vodafone.

  • Hoe verander ik de pincode van mijn simkaart?

    Uw simkaart heeft standaard de pincode 0000. U kunt deze code zelf aanpassen naar een code van 4 cijfers. In de handleiding van uw toestel leest u hoe dat moet.

  • Ik ben de pincode van mijn simkaart vergeten, wat nu?

    Wanneer u 5x de verkeerde pincode heeft ingetoetst wordt uw simkaart geblokkeerd. Met de PUkcode kunt u gemakkelijk uw simkaart deblokkeren. De PUKcode is te vinden op de kaart dat is meegeleverd bij uw simkaart. Bewaar de kaart dus goed.

  • Toestel gestolen of verloren?

    Bent u in Nederland? Bel 06-1200 1200. Of stuur een e-mail naar support@zeroplex.nl.

    Belt u vanuit het buitenland? Bel +31 61200 1200. Let op: voor bellen uit het buitenland geldt het internationale gesprekstarief.

Vragen over portering

  • Wat moet ik doen bij een portering van mijn 06-nummer?

    U heeft een brief van ons ontvangen met uw nieuwe simkaart. In deze brief vindt u een sticker met een datum. Dit is de start datum. De verbinding wordt op enig moment op die dag verbroken. Op dat moment gaat u van start met het stappenplan:

    1. Stap 1. Zodra de internetverbinding van uw toestel weg is, zet u het toestel uit en kunt u de oude simkaart verwijderen.
    2. Stap 2. Plaats de nieuwe simkaart in het toestel en zet het toestel aan.
    3. Stap 3. Het toestel wordt nu automatisch aangemeld op het netwerk van de provider. Hou er rekening mee dat dit wellicht een dag kan duren.
    4. Stap 4. Controleer of u boven aan het scherm een verbindingsindicator ziet, zoals: 3G, 4G, 5G of H. Ziet u een verbindingsindicator? Dan is de activatie succesvol voltooid!
  • Hoe stel ik mijn voicemail in?

    KPN
    Maak een voicemail door te bellen naar 1233.
    Zet uw voicemail aan door te bellen naar 12331 of SMS ‘AAN’ naar 1233.
    Zet uw voicemail uit door te bellen naar 12339 of SMS ‘UIT’ naar 1233.

    Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van KPN.

    Odido
    Maak een voicemail door te bellen naar 1233.
    Zet uw voicemail aan door te bellen naar 12331.
    Zet uw voicemail uit door te bellen naar 12331.

    Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van Odido.

    Vodafone
    Maak een voicemail door te bellen naar 12333 en kies optie 2.
    Zet uw voicemail aan door te bellen naar 12331.
    Zet uw voicemail uit door te bellen naar 12330.

    Kijk voor extra opties voor de voicemailinstellingen op de website van Vodafone.

Vragen over het abonnement

  • Ik ontvang een SMS bericht over mijn databundel, wat moet ik doen?

    Providers werken met een groepsbundel, de kans is groot dat u na dit SMS bericht gewoon uw data kan blijven gebruiken. Per provider gaat dit automatisch, maar soms moet dit bevestigd worden met een SMS bericht. Dus lees het bericht goed zodat u uw data kunt blijven gebruiken.

  • Ik heb problemen met mobiel internet?

    Met een paar stappen lost u gemakkelijk uw probleem op:

    1. Stap 1. Schakel uw toestel uit en start na 2 minuten uw toestel opnieuw.
    2. Stap 2. Controleer of uw toestel up-to-date is met de laatste software.
    3. Stap 3. APN-instellingen controleren en eventueel handmatig instellen/
      • – Android: Als u een APN wilt instellen op uw Android toestel gaat u eerst naar het Instellingenmenu, dit is het tandwiel rechtsboven in het scherm. Hier tikt u vervolgens op ‘Mobiele Netwerken’ en vervolgens op ‘Namen toegangspunten’. In deze lijst tikt u rechtsboven op ‘Toevoegen’. Vervolgens ziet u een formulier waar u de juiste waarden in moet voeren. Wanneer u dit gedaan heeft, tikt u op de drie puntjes rechtsboven en vervolgens op ‘Opslaan’. Nu is de APN opgeslagen en kunt u gebruikmaken van mobiele data.
      • – Apple: Als u een APN wilt instellen op uw iOS toestel, gaat u eerst naar het Instellingenmenu. Hier tikt u op ‘Mobiel netwerk’ en vervolgens tikt u op ‘Mobiele data netwerk’. In dit formulier vult u de juiste waarden in.

    Is het probleem hierna niet opgelost?

    Dan ligt het waarschijnlijk aan uw toestel en niet aan uw simkaart. Doe uw simkaart in een ander toestel en doorloop de stappen hierboven. Werkt het internet wel op het andere toestel dan ligt het dus aan uw toestel. Neem dan contact op met support@zeroplex.nl.

    Heeft u alsnog hetzelfde probleem in een ander toestel?

    Dan is het probleem uw simkaart/abonnement. Neem dan contact op met support@zeroplex.nl.

  • Wat zijn mijn APN instellingen?

    APN-instellingen zijn de gegevens die nodig zijn om een mobiel apparaat te verbinden met het internet via een mobiel netwerk. Deze instellingen zijn specifiek voor elke mobiele netwerkaanbieder en variëren afhankelijk van het type mobiele verbinding en apparaat.

    Zie hieronder het overzicht van welke instelling er per provider van toepassing is:

    KPN Mobie: internet of portalmmm.nl

    KPN Data kaart met vast IP: advancedinternet

    Odido: internet.mobiel

    Vodafone: live.vodafone.com

  • Hoe stel ik mijn APN in op mijn toestel?

    Android

    1. Stap 1. Open ‘Instellingen’.
    2. Stap 2. Ga vervolgens naar ‘Verbindingen’.
    3. Stap 3. Ga vervolgens naar ‘Mobiele netwerken’.
    4. Stap 4. Ga vervolgens naar ‘Namen toegangspunten’.
    5. Stap 5. Hier vindt u een lijst met de bestaande APN’s. U kunt er voor kiezen eentje te bewerken met de juiste instellingen, of via het menu een nieuwe aan te maken.

    Apple iOS

    Als uw mobiele provider deze functie ondersteunt, kunt u uw APN-instellingen automatisch invullen in iOS 16 en iPadOS 15 en nieuwer:

    1. Stap 1. Open ‘Instellingen’.
    2. Stap 2. Ga vervolgens naar ‘Mobiel netwerk’
    3. Stap 3. Ga vervolgens naar ‘Mobieledatanetwerk’.

    Hier vindt u een lijst met de bestaande APN’s. U kunt er voor kiezen eentje te bewerken met de juiste instellingen, of via het menu een nieuwe aan te maken.

  • Hoe kom ik aan extra kosten ondanks dat ik een onbeperkt abonnement heb?

    Kosten die buiten de bundel vallen zijn bijvoorbeeld bellen naar landen buiten de EU of servicenummer. Of u verbruikt data buiten de EU. Deze kosten vallen dan buiten uw bundel.

  • Hoe kan ik mijn mobiele telefoon gebruiken in het buitenland?

    Roaming geldt binnen de EU. Uw toestel staat hier meestal standaard op ingesteld of kan worden aangezet. Gaat u op reis buiten de EU dan is het advies om roaming uit te schakelen om extra kosten te voorkomen. Als u uw telefoon buiten de EU toch wilt gebruiken is ons advies een lokale simkaart te kopen. Wilt u weten of het land van bestemming binnen uw bundel past, neem dan contact op met support@zeroplex.nl.

  • Wat is het verschil tussen een prepaidkaart en een mobiel abonnement?

    Een prepaidkaart is een simkaart waarbij u vooraf beltegoed moet kopen om te kunnen bellen, sms’en en mobiele data. Bij een abonnement betaalt u maandelijks een vast bedrag voor een bepaalde hoeveelheid belminuten, sms’jes en mobiele data.

  • Wat is het verschil tussen 4G en 5G?

    5G is de opvolger van 4G en biedt snellere download- en uploadsnelheden. Het kan ook meer apparaten tegelijkertijd ondersteunen. Let op 5G kan de gebruiksduur van uw batterij beïnvloeden.

  • Wat is een mobiele hotspot en hoe kan ik deze gebruiken?

    Een mobiele hotspot is een functie waarmee u uw mobiele telefoon kunt gebruiken als een draagbare WiFi-hotspot. U kunt deze gebruiken om andere apparaten, zoals laptops en tablets, te verbinden met internet via uw mobiele dataverbinding. Voor configuratie van deze optie kunt u terecht bij uw ICT-coördinator.

Vragen over het toestel

  • Hoe kan ik mijn mobiele telefoon resetten?

    Om uw mobiele telefoon te resetten, gaat u naar de instellingen van uw telefoon en zoekt u naar de optie ‘fabrieksinstellingen herstellen’. Deze functie verwijderd alle gegevens van uw telefoon en zal deze terugzetten naar de originele instellingen.

  • Hoe kan ik mijn mobiele telefoon beschermen tegen virussen en malware?

    Om uw mobiele telefoon te beschermen tegen virussen en malware, moet u ervoor zorgen dat u regelmatig updates installeert en alleen apps downloadt van betrouwbare bronnen zoals de App Store of Google Play.

  • Slechte signaalsterkte of verbroken verbinding?

    Controleer uw locatie en of uw telefoon de juiste netwerkinstellingen heeft. Probeer ook uw telefoon opnieuw op te starten of de vliegtuigmodus in- en uit te schakelen. In het buitenland zijn er nog voldoende locaties waar GSM signalen onvoldoende functioneren.

  • Garantie of reparatie advies nodig?

    Vervelend om te horen dat er problemen zijn met uw mobiele telefoon. Helaas kunnen wij u niet assisteren in het repareren van mobiele telefoons. Deze componenten zijn tegenwoordig zó klein en kritisch dat u hiervoor specialistische apparatuur nodig hebt. Alle toestellen worden door ons geleverd onder fabrieksgarantie. Via onderstaande websites kunt u controleren of het toestel nog binnen de garantietermijn valt.

    Apple-producten (iPhones en iPads)

    Voor Apple-producten geldt dat de toestellen een fabrieksgarantie hebben van één jaar. U kunt de garantietermijn controleren via deze website: checkcoverage.apple.com Aanmelden voor reparatie kan vervolgens via deze website: getsupport.apple.com.

    Samsung-producten

    Voor Samsung producten geldt dat de toestellen een fabrieksgarantie hebben van twee jaar. Samsung heeft een uitgebreide garantieafhandeling waarbij het toestel wordt opgehaald en veelal binnen 3 dagen gerepareerd terug komt. Aanmelden voor reparatie kan via deze website: samsung.com/nl/reparatie  of door te bellen naar 088-9090100.

    Buiten garantie

    Mocht de garantie zijn verlopen dan kunt u overwegen om een reparatie uit te laten voeren door een 3de partij. Wij horen goede verhalen over Terello (terello.nl), zij voeren reparaties uit op locatie

  • Hoe krijg ik mijn eSim op mijn nieuwe telefoon?

    Op uw oude telefoon maakte u al gebruik van een eSim en de eSim wilt u nu graag op uw nieuwe telefoon installeren. Dan is als eerste belangrijk of u de QR code van die eSim nog in uw bezit heeft, zo niet dan moet er een simwissel aangevraagd worden via support@zeroplex.nl.

    Heeft u wel de QR code nog in uw bezit dan moet in eerste instantie de eSim verwijderd worden op het oude toestel. Zie hieronder uitleg van Apple en Samsung:

    Apple Support: De eSIM op uw iPhone wissen.

    Samsung Support: De eSIM en ondersteunende netwerkoperatoren.

Vraag het onze klanten

Met onze krachtige ICT-oplossingen werken we aan de bedrijfsprestaties van veel bedrijven in Venlo en de rest van Limburg.

Ontmoet ZeroPlex

Graag komen wij met u in contact om samen een oplossing te bedenken voor uw ICT-uitdaging.

"*" geeft vereiste velden aan

Accepteer voorwaarde*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.