In ZeroPlex hebben we de betrokken en kundige ICT-partner gevonden die we zochten!
Branche:
Detailhandel
Rapportcijfer:
ICT-Beheer
Consultancy
Cloud & Telecom
Software Ontwikkeling
Tuincentrum Leurs is al 25 jaar een begrip in Venlo en omgeving. Van kwekerij groeide het bedrijf uit tot een belevingswinkel met twee restaurants, een grote indoorspeeltuin en als hoogtepunt de jaarlijkse kerstshow. Hun missie? Het creëren van geluksmomentjes voor de gasten. Een bezoek aan het tuincentrum is dan ook meer dan alleen een dagje winkelen. ZeroPlex zorgt er aan de ‘achterkant’ voor dat alles goed is geregeld: van wifinetwerk en maatwerksoftware tot het dagelijkse ICT-beheer.
Problemen worden snel en netjes opgelost, ik hoef hier niet meer zelf achteraan. Ik kan volledig vertrouwen op de expertise van ZeroPlex.
Peggy Leurs
Directie Tuincentrum Leurs
Betrokken ICT-partner
ICT heeft aandacht nodig. Als er alleen reactief wordt gehandeld, dan gaat ICT niet ‘werken’ voor een bedrijf. Verouderde apparatuur en lang moeten wachten op support worden dan al snel struikelpunten voor een soepele bedrijfsvoering. “Onze eerdere ICT-partner zat niet bij ons om de hoek, daarom vond bijna alle support online plaats”, vertelt Peggy Leurs, directeur bij Tuincentrum Leurs. “Maar we merkten dat het toch prettiger zou zijn als we met een lokale, betrokken ICT-partner zouden samenwerken. En die vonden we in ZeroPlex.”
Werken aan de basis van ICT
Leurs is een vooruitstrevend bedrijf en zag kansen voor verbetering om ICT slimmer in te zetten voor het tuincentrum. Allereerst is ZeroPlex aan de slag gegaan met een goede fundering voor soepel werkende ICT. Er werd een nieuwe glasvezelverbinding met back-upverbinding aangelegd, om snel internet te kunnen garanderen, ook in het geval van storingen. Verder werd er een dekkend wifi-netwerk aangesloten, zodat klanten overal in het tuincentrum goede wifi zouden hebben. Gebruikersnamen, wachtwoorden en softwarelicenties werden gestandaardiseerd en de lokale mailserver naar de cloud gemigreerd. Zo had Leurs een stevige ICT-basis om op verder te bouwen.
Meer doen met hetzelfde aantal medewerkers
Vervolgens ontwikkelde ZeroPlex een maatwerkkoppeling tussen de betaalprovider van de webshop en het financiële systeem van Leurs. Het is namelijk zonde als medewerkers repeterende handelingen uitvoeren als dit ook automatisch kan. Voorheen was een medewerker druk bezig met het fulltime verwerken van alle transacties en bijzonderheden als retouren, nu is dat geautomatiseerd. Er hoeft alleen nog maar aandacht worden besteed aan de uitzonderingen, wat een hoop tijd bespaart. En de kwaliteiten van de medewerker worden op een andere manier ingezet, wat weer ten goede komt aan het bedrijf.
Introductie gestructureerd ticketsysteem
Ook het ticketsysteem van de klantenservice werd opnieuw ingericht. “We kregen een rondleiding op het kantoor van ZeroPlex en waren gecharmeerd van het ticketsysteem en de dashboards die ZeroPlex zelf gebruikte”, geeft Peggy aan. “Wij wilden dit ook voor onze klantenservice! De specialisten van ZeroPlex hebben dit vervolgens voor ons op dezelfde gestructureerde wijze ingericht.” Met het nieuwe ticketsysteem heeft Leurs beter grip op alle openstaande tickets en krijgt het tuincentrum tegelijkertijd inzicht in bijvoorbeeld producten met terugkerende problemen en de service van hun leveranciers.
Regelmatig terugkijken en strategisch vooruitblikken
Eens in de drie maanden heeft ZeroPlex samen met Leurs overleg: de quarterly business review. Er wordt teruggekeken op wat er is gedaan op ICT-gebied en beoordeeld hoe het er nu voor staat. Verder wordt strategisch vooruitgekeken. Wat voor werkzaamheden komen eraan op het gebied van techniek, investeringen en security? Wat zijn nieuwe ICT-trends en ontwikkelingen die interessant zijn voor de branche? Op die manier profiteert Leurs van volledige transparantie op functioneel en financieel gebied en is het tuincentrum altijd klaar voor de toekomst.
Interne ICT-coördinatoren
Uit zo’n kwartaalmeeting kwam de behoefte aan vaste interne ICT-coördinatoren. Nu hebben twee medewerkers die rol gekregen binnen Leurs. Ze hebben affiniteit met ICT en dienen als eerste aanspreekpunt voor hun collega’s. Zij kennen de organisatie namelijk het beste. Zo worden de medewerkers van Leurs snel geholpen met behapbare ICT-problemen en krijgen de servicedeskmedewerkers van ZeroPlex een heldere briefing van de ICT-coördinatoren bij complexere vragen. Peggy: “Dit werkt voor onze medewerkers en ICT-coördinatoren een stuk prettiger en efficiënter dan voorheen. Nu is duidelijk wie waarvoor verantwoordelijk is.”
Proactieve ICT-partner met verstand van zaken
Het is een prettige samenwerking met ZeroPlex. “Als je belt, dan gaan de specialisten van ZeroPlex direct voor je aan de slag”, zegt Peggy. “Problemen worden snel en netjes opgelost, ik hoef hier niet meer zelf achteraan. Ook buiten de reguliere kantoortijden. Ik heb nooit het gevoel dat een vraag hen te veel is. Ze laten zien dat ze verstand van ICT-zaken hebben en denken graag met ons mee. En als ze dan met een voorstel komen, kan ik volledig vertrouwen op hun expertise. In ZeroPlex hebben we de betrokken en kundige ICT-partner gevonden die we zochten!”