Migratie naar KPN: wat betekent dit voor u?

Als gevolg van de overname van Youfone door KPN willen wij u informeren dat wij uw aansluiting de komende maand migreren naar KPN. Deze migratie heeft geen impact op de door ons gemaakte prijsafspraken; u blijft hetzelfde betalen.

Wij kunnen ons voorstellen dat de migratie vragen bij u oproept. Daarom hebben wij alle informatie hierover voor u op een rijtje gezet. Deze pagina wordt regelmatig bijgewerkt.

Overzicht Youfone Zakelijk en KPN abonnementen

U krijgt een ander type abonnement. De kosten blijven het zelfde terwijl de data-bundels verhoogt worden. Benieuwd wat u krijgt? Zie hieronder:

Extra mogelijkheden

U gaat er nooit op achteruit en krijgt zelfs nieuwe mogelijkheden, zoals:

Multisim

  • Koppel eenvoudig uw smartwatch aan uw mobiele abonnement.
  • Werkt voor zowel Apple als Samsung Smartwatches.

Aantrekkelijke nieuwe Roamingbundels

  • Eind januari 2025 introduceert KPN nieuwe roamingbundels die aanzienlijk voordeliger zijn dan de huidige bundels bij Youfone Zakelijk. Dit betekent dat u kunt profiteren van lagerekosten bij gebruik in het buitenland.

De abonnementen bij KPN verschillen met de Youfone abonnementen, dit betekent dat u één maand contractvrij bent. Na deze maand migreren wij uw aansluitingen naar KPN. De definitieve migratiedatum ontvangt u nog.

Veelgestelde vragen
  • Blijven de huidige looptijden van 1 maand, 1 jaar, 2 jaar en 3 jaar bestaan?

    Ja, klanten worden gemigreerd met behoud van bestaande looptijd.

  • Is er een simwissel noodzakelijk?

    Nee, de migratie vindt plaats zonder simwissel voor fysieke simkaarten. Klanten met een E-Sim ontvangen bij de migratie een nieuwe E-Sim.

  • Behouden eindgebruikers met een vast IP-adres deze na migratie?

    Ja, de eindgebruikers behouden hun vaste IP-adres.

  • Is het mogelijk om de migratie uit te stellen?

    Nee, uitstel van de migratie is helaas niet mogelijk.

  • Kan de migratie worden teruggedraaid?

    Nee, de migratie is definitief en kan niet worden teruggedraaid.

  • Wat gebeurt er met nummers die nog geporteerd moeten worden na de migratie?

    Deze nummers worden gemigreerd op basis van de contractuele afspraken.

  • Kunnen partners na een 'End of Sale' nog operationele acties uitvoeren, zoals een simwissel of het aanpassen van netwerkinstellingen?

    Ja, dit blijft mogelijk.

  • Ondervinden eindgebruikers in het buitenland hinder van de migratie?

    Nee, de migratie kan gewoon doorgaan.

  • Maakt KPN gebruik van dezelfde netwerkprofielen als Youfone Zakelijk (basis, standaard, internationaal, alles)?

    Nee. KPN werkt met het portaal OneBase, waarin limieten en waarschuwingen kunnen worden ingesteld.

  • Is het bij KPN mogelijk om via het portaal nummers door te schakelen?

    Ja, dit is mogelijk via het OneBase-portaal.

  • Welke operationele acties kunnen eindklanten zelfstandig uitvoeren, zoals nieuwe nummers aanvragen, simwissel doorvoeren of netwerkinstellingen wijzigen?

    Momenteel kunnen eindklanten alle operationele acties uitvoeren, met uitzondering van het bijbestellen van nieuwe aansluitingen. KPN werkt eraan om deze functionaliteit toe te voegen aan hun OneBase-portaal.

  • Blijft het mogelijk om data onderling te delen?

    Ja, datadeling is mogelijk binnen dezelfde abonnementsvorm en binnen een klantkaart.

    Dit geldt voor MB’s binnen Nederland en de EU.
    Dit geld niet voor de Unlimited-abonnementen en de daaraan gekoppelde data SIM’s.

  • Hanteert KPN een Fair Use Policy voor spraak-/data-abonnementen of groepsbundels?

    Raadpleeg de voorwaarden op: KPN Algemene Voorwaarden Zakelijk.

  • Biedt KPN de mogelijkheid om een dataplatfond in te stellen, zoals bij Youfone Zalelijk?

    Nee, KPN biedt geen dataplafond. Wel kunnen limieten worden ingesteld, waarbij een waarschuwing wordt verstuurd of een blokkade wordt toegepast zodra het limiet is bereikt.

  • Hoe werkt de melding bij hoog verbruik binnen KPN?

    Wettelijk verplichte meldingen blijven ongewijzigd. Daarnaast heeft KPN extra meldingen ingesteld om klanten te beschermen en tijdig te waarschuwen. Deze meldingen worden via SMS verzonden.

  • Blijft de mogelijkheid om kosteloos tot 30% af te schalen gehandhaafd?

    Ja, afschalen blijft mogelijk. Let op: porteren valt niet onder afschalen.

  • Behoudt ik mijn voicemailberichten?

    Ja, uw voicemailberichten behoud u.

  • Wanneer een partner een abonnement upgrade, gaat dit dan gelijk in of pas per eerste van de volgende maand?

    De upgrade wordt direct doorgevoerd na verwerking.

  • Hoeveel combi-simkaarten kunnen straks worden gekoppeld aan een spraak+data- of data only-abonnement?

    Er kunnen maximaal twee Data SIM’s worden gekoppeld aan een mobiel abonnement.

  • Als een abonnement na de migratie wordt geüpgraded if gedowngraded, blijven de oude tarieven staan?

    Nee, voor abonnementen die na de migratie worden geüpgraded of gedowngraded, gelden de nieuwe tarieven van KPN.

  • Hanteert KNP aansluitkosten voor nieuwe abonnementen of porteringen?

    Ja, per nieuwe activatie geldt een tarief van €10 per fysieke simkaart en €5 voor een E-Sim. Dit geldt ook voor simwissels.

  • Wat gebeurt er met uitbreidingen van klanten na de migratie?

    Uitbreidingen binnen bestaande abonnementsvormen worden aangeboden op basis van de verkoopprijs van het nieuwe acquisitiemodel. Porteringen blijven kosteloos.

Vraag het onze klanten

Met onze krachtige ICT-oplossingen werken we aan de bedrijfsprestaties van veel bedrijven in Venlo en de rest van Limburg.

Ontmoet ZeroPlex

Graag komen we met u in contact om samen met u een oplossing te bedenken voor uw ICT-uitdaging.

"*" geeft vereiste velden aan

Accepteer voorwaarde*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.